Markedsføringsloven

n

Kapitel 1 – Anvendelsesområde

n

§ 1. Denne lov gælder for erhvervsdrivendes markedsføring over for forbrugere og andre erhvervsdrivende.

n

§ 2. Loven finder anvendelse, uanset om markedsføringen sker direkte eller indirekte, og uanset hvilken teknologi der anvendes.

nn

Kapitel 2 – Vildledning og aggressiv praksis

n

§ 3. En erhvervsdrivende må ikke anvende urigtige oplysninger eller vildledende fremstillinger.

n

§ 4. Det skal klart fremgå, når noget er en reklame, og hvem der står bag den.

nn

Kapitel 3 – Dokumentation og sammenlignende reklame

n

§ 5. Oplysninger i markedsføringen skal kunne dokumenteres.

n

§ 6. Sammenlignende reklame må ikke vildlede eller forveksles med konkurrenters produkter.

nn

Kapitel 4 – Sanktioner

n

§ 7. Overtrædelse af loven kan medføre påbud, forbud og bøder udstedt af Forbrugerombudsmanden.

n

More posts