n
Kapitel 1 – Anvendelsesområde
n
§ 1. Denne lov gælder for erhvervsdrivendes markedsføring over for forbrugere og andre erhvervsdrivende.
n
§ 2. Loven finder anvendelse, uanset om markedsføringen sker direkte eller indirekte, og uanset hvilken teknologi der anvendes.
nn
Kapitel 2 – Vildledning og aggressiv praksis
n
§ 3. En erhvervsdrivende må ikke anvende urigtige oplysninger eller vildledende fremstillinger.
n
§ 4. Det skal klart fremgå, når noget er en reklame, og hvem der står bag den.
nn
Kapitel 3 – Dokumentation og sammenlignende reklame
n
§ 5. Oplysninger i markedsføringen skal kunne dokumenteres.
n
§ 6. Sammenlignende reklame må ikke vildlede eller forveksles med konkurrenters produkter.
nn
Kapitel 4 – Sanktioner
n
§ 7. Overtrædelse af loven kan medføre påbud, forbud og bøder udstedt af Forbrugerombudsmanden.
n